Recensies

“Ingrid beschrijft op een meeslepende manier haar zoektocht naar een diagnose in een complex ziektebeeld. Ze neemt ons mee van Meppel naar Leuven om dit pakkend te beschrijven. De stugheid van het ziekenhuiswezen in contrast met haar warme familie zet aan tot nadenken. Het belang van goede communicatie binnen de gezondheidszorg blijkt maar weer.”(Katrien van Wijnendaele, huisarts)

“Ingrid de Groot schreef wederom een boeiend en lezenswaardig boek over de zoektocht en lotgevallen van een mens in een systeem, van een patiënt op zoek naar goede zorg.”(Robert Pierik, oncologisch chirurg)

“In de wereld van de gezondheidszorg zijn einddiagnoses noodzakelijk voor de juiste behandeling. Als die einddiagnose ontbreekt, komt de hoofdrolspeler, Ingrid, terecht in een wereld waar andere wetten gelden. In een setting waarin deskundigen niet samenwerken, leiden botsende ego’s en miscommunicatie tot levensbedreigende situaties. Dit boek biedt een verbijsterende inkijk. Ingrid deelt met ons haar zoektocht naar antwoorden. Ze deelt met ons de strijd die ze voert om regie te houden op haar behandelproces, om mens te blijven, zonder zichzelf te verliezen. Een dapper boek dat confronteert, schuurt en tegelijkertijd een intiem inzicht biedt in de emotionele rollercoaster die ze meemaakt.”(Wim Moleman, teamleider VWO)

“Het boeiende vervolg van de onbegrepen ziekte van Ingrid de Groot, waarbij duidelijk wordt dat er binnen de gezondheidszorg nog veel verbeterd kan worden. Met dit verhaal wordt je meegenomen in het leven van Ingrid.”(Annechien Prinsen, IC/CC verpleegkundige)

“Dit is een ontroerend verhaal van een sterke en intelligente vrouw die te maken krijgt met verlies van dierbaren en gezondheid en daarbij steeds de regie moet nemen. De lezer krijgt een gemêleerd beeld van de gezondheidszorg: naast betrokken en mensgerichte zorgverleners zien we ook arrogantie, eilandjes en miscommunicatie. Naast Ingrid’s spagaat tussen de zorg voor haarzelf en haar stervende ouders, zien we ook een verhaal van een vrouw die volop in het leven staat en die, ondanks alle tegenslagen, geluk ervaart in kleinere en grote dingen. Dit zijn wijze levenslessen!”(Evelien Croonen, universitair docent bedrijfskunde)
“Binnen 2 dagen een heel boek uitlezen, dan moet het wel goed geschreven zijn! Mijn gedachten gaan alle kanten op: ontroerend, heftig, verbijsterend, ongeloof, maar toch mooi om te lezen. Kortom een aanrader!”(Yvonne Reinink, assistent-beheerder dierentehuis)

Contact